Înscriere acte de stare civilă emise de…

Înregistrarea certificatului de deces

  • Decesul trebuie înregistrat la autorităţile locale din ţara în care s-a produs;
  • Decesul poate fi înregistrat şi la ambasada sau consulatul României din ţara respectivă (nu este obligatoriu);
  • Dacă ambasada sau consulatul României sunt notificate despre deces de autorităţile locale, acestea informează Ministerul Administraţiei şi Internelor din România, care va anunţa familia despre decesul cetăţeanului român;
  • Înregistrarea decesului la ambasada sau consulatul României permite eliberarea de către ambasadă sau consulat a unui certificat de deces românesc;

Atenţie: eliberarea certificatului de deces românesc se poate face numai pe baza certificatului de deces eliberat iniţial de autorităţile locale din ţara respectivă şi pe baza altor documente prevăzute de legislaţia română;

  • Dacă înregistrarea decesului nu s-a făcut la ambasadă sau consulat, atunci certificatul de deces românesc va fi eliberat în ţară, de autorităţile române, pe baza certificatului de deces străin şi a altor documente prevăzute de legislaţia română.

Suspendarea temporară a activității secției consulare

08.06.2019

În perioada 10 iunie-13 iulie 2019, secția consulară a ambasadei României la Havana va suspenda …

Întrevedere Titus Corlăţean – Bruno Eduardo Rodríguez Parrilla

30.09.2012

Ministrul Afacerilor Externe, Titus Corlăţean, a avut sâmbătă, 29 septembrie 2012, o…

Semnarea Acordului tehnic între Grupul GRAMPET SA-România şi Unión de Ferrocarriles de Cuba

30.07.2013

În luna aprilie, timp de o săptămână, o delegaţie a Uniunii Căilor Ferate din Cuba a…